תקלות נפוצות במזגנים

מחסור בגז מזגנים

אחת הבעיות הנפוצות ביותר במזגנים הוא מחסור בגז. אם חסר גז המזגן לא יקרר. 

גם במערכת הסגורה של המזגן, גז יכול לדלוף מהמחברים, המקשרים בין צינורות הגז. תיתכן דליפה גם בשל פגיעה בצינורות המערכת או באיטום.

הפתרון הוא בדיקה מהירה של כמות הגז במערכת המיזוג שמתבצעת על ידי שעון מדידת לחץ, ומילוי גז  אם אכן חסר. אם מקור הבעיה הוא בדליפה, יידרש תיקון על ידי טכנאי מזגנים.

מדחס שהתקלקל

המדחס, שתפקידו לבצע דחיסה יעילה של המכשיר. היות ומדובר ברכיב הפועל באמצעות מערכת חשמלית, הרי שבעיות מכניות או חשמליות עלולות בהחלט להיגרם. כמו כן, בהתחשב בכך שחלקים שונים עשויים ממתכת, גם סכנת הקורוזיה קיימת גם קיימת.

כמובן שהפתרון לכך הוא החלפת המדחס, אך ברוב המקרים כאשר המדחס לא תקין כבר עדיף להחליף אץ המזגן במזגן חדש בשל עלויות גבוהות של תיקון או החלפת המדחס.

פילטר סתום

אם יוצא ריח לא נעים מהמזגן, או שאתם מבחינים ברעשים כאשר המזגן עובד, ייתכן שיש לכלכוך ואפילו סתימה במסננים של המזגן. הפתרון פשוט, מפרקים את המסננים, שוטפים אותם, מניחים לייבוש ומחזירים למקום. אם זו כל הבעיה, המזגן יחזור לעבוד כמו חדש.

טכנולוגיה התאמה ואחריות מהחברה

הדבר הראשון שעליכם לוודא הוא שיש לכם מזגן שפועל על בסיס טכנולוגיה חדישה, חסכונית וכזו שמתאימה לכם ביותר. אם תתפשרו בעניין הזה, תגלו מהר מאוד שהמזגן שלכם לא עושה את העבודה, בדיוק כשאתם זקוקים לו.

מזגן איכותי הוא מזגן שמותאם לכם ולא להיפך. המזגן צריך להתאים במדויק לצרכים שלכם, לדירה שלכם, ולסגנון החיים שלכם. כזה שיספק לכם את הטמפרטורה שאתם אוהבים, שיהיה ממוקם במקום המתאים לפעילותו התקינה וכן הלאה. ממש כמו בחיי נישואין-ככל שיש התאמה מדויקת יותר, אתם נהנים ומאושרים יותר ויודעים שעשיתם את הבחירה הנכונה עבורכם.

דבר נוסף, שבלעדיו אסור לזוז מהחנות, הוא האחריות. מזגן איכותי הוא מזגן שמגיע עם אחריות מבית טוב. אתם צריכים לקבל על פי חוק אחריות על המזגן (למינימום שנה) וניתן להרחיב אותה בתוספת תשלום. בנוסף, יש אחריות על ההתקנה, אותה אתם צריכים לקבל מהחברה.