המדריך למיזוג נכון

תכנון מקדים מוביל לרכישה חכמה

לאיכות האוויר שאנו נושמים ישנה השפעה ישירה על איכות החיים שלנו. לכן, אין זה מפתיע שבאקלים הים-תיכוני המאפיין את ארצנו, המשפחה הישראלית הממוצעת אינה ממהרת לבחור את המזגן הבא שלה מצפייה בפרסומת של כמה שניות בטלויזיה או מדפדוף אקראי בקטלוג. עוד בשלב התכנון המקדים נדרשים למשימה שורה של בעלי מקצוע מתחום המיזוג, אדריכלים ומעצבים, על מנת לקבל תוכנית מקיפה של כל ההיבטים; מאלו הטכניים ועד לגימורים הדקורטיבים. אף יותר מהכל, אנו רוצים להרגיש שכספנו זכה לתמורה הוגנת ושביצענו רכישה חכמה.

רכישה חכמה של מערכת מיזוג אוויר פירושה הפקת מירב התועלת ממשאביה. ראשית יש לבחור מערכת מיזוג אוויר מתקדמת מבחינה טכנולוגית, על מנת שתאריך ימים לעתיד לבוא. שנית יש להתאימה לחללי המגורים בהתאם לגודלם ומשך השהות של דיירי הבית בכל אחד מהם. חסכון באנרגיה וחשמל אף הוא מרכיב חשוב בפאזל, שכן הוא מוביל לחסכון בכסף וכך ייתאפשר לכם להנות מהפעלת מערכת מיזוג האוויר לשהות ממושכת יותר. לאחר שכיסינו את ההיבטים הטכניים נוכל להתפנות להיבט הדקורטיבי, כאשר השאיפה היא למערכת מיזוג שקטה הנטמעת באופן טבעי עם הקו העיצובי של הבית.


דבר נוסף, הוא האחריות. מערכת מיזוג איכותית היא כזו שמגיעה עם אחריות יצרן הוא מזגן שמגיע עם אחריות לפי החוק למינימום שנה וניתן להרחיבה בתוספת תשלום. ישנה אף אחריות על ההתקנה, אותה ניתן לקבל מהחברה המתקינה/המתקין

בחירה בין תותחים

ישנו היצע אדיר של סוגי מערכות מיזוג מתקדמות טכנולוגית ואכן קל להתבלבל אל מול המפרט שכל אחד מציע, לכן כאמור, התייעצות עם מומחים היא קריטית על מנת להגיע לתוצאה אליה מצפים. אנשי מקצוע בתחום המיזוג, אדריכלים ומעצבים יידעו לראות את התמונה המלאה הן מנקודת מבטו של דייר והן תשתיתית מהסתכלות במבנה אליו מיועדת מערכת מיזוג האוויר.

בין מערכות המיזוג המוצעות כיום בשוק ישנם מזגנים עיליים, מיני מרכזיים, מערכות מולטי ועוד. כל מערכת מיזוג מתאימה לצרכים שונים של מבנה כזה או אחר, ובעלת תפוקה משתנה.

מערכות מיזוג עיליות נועדו למיזוג דירות קטנות וחללים בעלי שטח קטן יחסית, בעוד שמערכות מיזוג מיני מרכזיות מתאימות למיזוג דירות גדולות המאכלסות משפחות גדולות, מאחר והוא מאפשר מיזוג המגיע לכל חללי הבית. מערכות מיזוג עיליות זולות יחסית וקלות להתקנה, אולם אם קיים צורך למזג מספר חללים, בחירה במערכת מיזוג מיני מרכזית תהיה בחירה חכמה יותר.

כאמור, תכנון מקדים מוביל לרכישה חכמה.