הכינו מזגנכם לקיץ

תחזוק מערכת מיזוג האוויר מבלי להזיע

בעונת הקיץ אנו סובלים לא רק מעומס החום אלא גם מההמתנה הארוכה בניסיון להשיג טכנאי מיזוג במקרה של תקלה בלתי צפויה. טכנאיי המיזוג עצמם נמצאים תחת עומס רב של קריאות, במיוחד בחודשים יולי-אוגוסט. בעונת החורף לעומת זאת, יש שיבחרו לא להפעיל את מערכת מיזוג האוויר מטעמי חסכון בחשמל ומהעובדה הפשוטה שישנם אך כמה ימי חורף בודדים בעונה, ובבנייה החדשה של היום הטמפרטורה לרוב נשמרת וישנו בידוד איכותי ולכן רבים לא מרגישים צורך להפעילה לצורך חימום. מאחר וכך, מערכת מיזוג האוויר לעתים מוזנחת ורבים מוצאים עצמם בבואה של עונת הקיץ לא מוכנים.

במעקב אחר מספר צעדים פשוטים ניתן לוודא שמערכת מיזוג האוויר בביתנו תהיה מוכנה "להזיע" בקיץ ולתת לנו את מירב התפוקה ללא תקלות בלתי צפויות.

ראשית נבצע בדיקה ראשונית למערכת מיזוג האוויר, עדיף לקראת סיום עונת האביב, באמצעות הפעלתה על קירור כמובן, לשעה שעתיים לערך. אם ישנה תקלה הרי שתתגלה בזמן וניתן יהיה לתקנה לפני תחילת עומסי החום.

 

שנית, אחת לחודש, נבצע נקיון פילטרים כשם שיישמנו במהלך עונת החורף. אלו צוברים אבק ולכלוך במשך הזמן, העלולים לגרום לחסימת מעבר אוויר תקינה וכך לגרום לפגיעה בתפוקת הביצועים של מערכת מיזוג האוויר. כאמור, ניקוי הפילטרים נעשה באמצעות מים פושרים בלבד ואינו מצריך שימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים.
לבסוף, נבצע נקיון לפתחי היחידה החיצונית, שאי טיפול בו יכול אף הוא לגרום לפגיעה ביעילות מערכת מיזוג האוויר.